Historie

Psal se rok 1927, když Václav Mašek usedl za volant svého prvního autobusu zn. Rugby původem z Ameriky. Osoba Václava Maška je pro StiBus důležitá z několika úhlů, je to praděděček Petra Stibora, majitele StiBus, který se rozhodl pokračovat v odkazu svého předka hned jak to bylo možné. Osoba, která svým podnikáním a činy dala dopravě v tamějším regionu punc kvality a jistoty.

Zpět k našemu pradědečkovi. V roce 1928 se oženil a přestěhoval do středočeského Mšena, kde postupně vybudoval technické zázemí pro provoz podnikání. Jeho první pravidelná linka Mšeno – Chorušice byla prodloužena do Kropáčovy Vrutice. K této lince brzy přibyla další Mšeno - Bělá pod Bezdězem.

Mezi nejcennější z nepřeberného množství autokarů patřil Chevrolet QD z roku 1935. Původním majitelem byl francouzský podnikatel Arcivoz. Před tímto vozem provozoval třínápravový anglický autobus Moris Commercial. Jak vypráví dcera p. Maška: „Byl hodně široký. Pamatuji si, jak jsme jeli do Krumlova a jak tam jsou ty úzké uličky, tak lidé utíkali do krámků se strachem, abychom je nepřejeli."

Vůz, který se používal jen na linky, byla Škoda 125. Snad největším vozem byl Magirus, který byl p. Maškovi přidělen. Když autobus dovezl, byl ve velice špatném stavu. Jednalo se o poměrně moderní vůz, na svoji dobu měl už rádio a moderní karosérii. Tehdy se nechal přesklít v Mělníku a pak byl následně využíván na zájezdy, popřípadě i linky. Koncem války si ho odvezla Rudá armáda jako kořist. Tento vůz byl přestavěn na dřevoplyn a později i na tekutý plyn tzv. Treibgaz. Na dřevoplyn jezdila také Tatra 43.

Jeho vozový park byl sestaven z mnoha barevných variant vozů, autobusy byly žluté, šedé, ale i modré. Na provoz linek nedostával ani korunu, ale musel platit i tak daň z přijmu, která činila 10 %. I přesto, že bylo těžké dopravu udržet, vždy, pokud vezl děti na zájezd, nabídl dvěma nejchudším dětem dopravu zdarma. Nechtěl, aby některé z dětí zůstalo doma.

Moris Comercial Koncem slibně rozvíjející dopravy, pomalu se rehabilitující z války byl 1. leden 1949. Tímto datem se soukromé živnosti, v tomto případě dopravy, stávaly národním majetkem, a to včetně vozů, tak i technického zázemí. Samotné znárodnění dle výpovědi pamětníků probíhalo tak že, na dvůr přijeli zaměstnanci ČSAD, kteří si začali brát vše, co uznali za vhodné. Pradědeček o tom věděl dopředu, takže se na to snažil připravit. Nicméně vše proběhlo během jediného dne a velice rychle. V ten den se musely předat všechny doklady odvodové listy.

Chevrolet Byl to velice smutný konec slibně rozvíjející dopravy. Mezi jeho plány patřila mimojiné linka Mšeno – Mělník, která mu byla kolem roku 1940 zavrhnuta pro již fungující železniční trať. Do budoucna se chtěl hlavně věnovat zájezdům, které byly hlavním zdrojem obživy.

Václav Mašek se narodil dne 17.9. 1899 v Horním Slivně spadajícího do okresu Mladá Boleslav. Vyrůstal mezi devíti sourozenci a již od dětství měl velký zájem o techniku. Tehdy ještě nikdo netušil, že se brzy stane uznávaným a čestným podnikatelem v oboru dopravy. K podnikání se dostal náhodou. Když se vrátil z války zpět domů, dostal nabídku zajišťovat převoz pošty do nedalekých Chorušic na vlak. Neváhal a rozhodl se koupit svůj první autobus.
Hispano Suiza
Po znárodnění byl zaměstnán v ČSAD Mladá Boleslav jako úředník, ale požádal o přesun do Mělníka,v čemž mu bylo vyhověno. Pradědeček zemřel 17. 3. 1964. Jméno Mašek se díky němu stalo synonymem čestnosti a obětavosti.
 

Po 61 letech navazuje na tuto rodinou tradici jeho pravnuk Petr Stibor, který v roce 2010 pořizuje první autobus typu Karosa GT 11. Dne 17.9.2010 vyjíždí autobus s logem StiBus na první zájezd po jižních Čechách.

Společnost StiBus, s.r.o. se sídlem Trhové Sviny , Školní 661 vznikla dnem 1.4.2013 mimo jiné jako nástupnická společnost FO Vlastimil Popp, která tímto dnem ukončila činnost dopravy bez likvidace. Dlošlo tak ke sloučení dosavadní akvizic s těmi převzatými čímž vzniklá nová akvizice - nákladní doprava.

S celkovým zázemím a rozšíření provozu upevňuje pozici na trhu dopravy. Firma získává vlastní dipečink, servis a další logistické zázemí. 


 Areál firmy StiBus, s.r.o., Školní 661, 37401 Trhové Sviny

25.11.2013 vyjíždí na trasu České Velenice - České Budějovice autobus na pravidelné veřejné lince, ke které jsme dostali licenci pod čílem 340 930.

14.12.2015 přidáváme další spoj na naší pravidelnou linku 340 930.

Děkujeme, za Vaši podporu - rosteme se Vámi. 

Napište nám

  Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici sedmdesát two:
Katalog Vozidel

Katalog Vozidel

Naše aktuální přepravní kapacita činí 800 osob. Konkrétní vozy lze vybrat zde.
 

Mapa Provozoven

Interaktivní mapa provozoven.